Annons
Innehåll från Blomsterlandet Kristianstad

När chefen härjar kan blommor hjälpa

”Hur svårt kan det va?”, ”Skulle det kunna gå lite fortare” eller ”Står du här och filmar, betalar jag för det?” Typiska chefsuttalanden som dessa lider medarbetarna på Blomsterlandet Kristianstad av när deras chef härjar i butiken.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Här saknas innehåll

Åtminstone i videon ”#varning_för_chefen” som de spelade in för att visa att en fin blombukett gör vem som helst glad, till och med deras butikschef Henrik Stedt, när han är på sitt sämsta humör.

− I verkliga livet tycker de nog att jag är rätt snäll, så jag bjuder på den stereotypa bilden, skrattar Henrik Stedt.

− Vi tyckte det var ett roligt sätt att få ut vårt budskap, att nästan alla blir glada av blommor.

Jennie Persson, florist på Blomsterlandet i Kristianstad, fyller i:

− Vi gör buketter för alla tillfällen här, från bröllop och födelsedag till begravning.

− Men då och då kan det vara en idé att köpa en individuell blomsterbukett bara för att muntra upp någon, för att någon behöver lite fina färger i sin vardag, säger Jennie Persson.

Hon rekommenderar att man inte bara beställer via telefon utan kommer in till butiken när man vill köpa en bukett:

− Då kan vi göra oss en bättre bild av vad du som kund är ute efter och ge en bra och personlig service!

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se